Instagram Reklamları

INSTAGRAM REKLAM MODELLERİ


      Instagram Reklamlarının Önemi

Instagram dünyada ki en popüler sosyal medya listesinin en başında gelmektedir. Anlık aktif kullanıcı ve en çok zaman geçirilen sosyal medya araçlarından olan Instagram, kendi bünyesinde reklam almaya başladığı andan itibaren reklam alanlarının vaz geçilmezlerinden olmuştur. Hedef ve amaca yönelik reklam düzenlemelerinin en doğru çalıştığı platformlardan biri olan instagram reklam analiz ve yayınlaması ile facebook ile çok bağdaştırılmaktadır. Tabi bu bağdaştırmanın en önemli sebebi ise Facebook’un Instagram’ı kendi bünyesine katmış olmasıdır. Instagramda reklam vermek marka bilinirliğinizi ve kalitenizi bir üst seviyeye çıkartır. Marka ismi dünyada bir çok kişi tarafından ezberlenmiş firmalar ve en küçük işletmeler de bu pazarda kendilerini göstermeye çalışmaktadır. Bu platformda verilen reklamlar ile müşterilerinizden alınan geri dönüşler tamamen hedeflediğiniz ana kitlelerden olacaktır.


        Instagram Reklam Çeşitleri

✔ Ana sayfada gösterilen yüksek çözürlüğe sahip görsel reklamlar.
✔ Ana sayfada gösterilen video reklamlar (Sponsorlu);
Kişiler anasayfasında gezinirken bu görselleri sponsorlu reklam olarak görecektir. Hedeflemeler ile birlikte sadece size hitap eden kullanıcılara gösterim sunarak bütçenize dost olacaktır.
✔Hikaye kısmında bulunan görsel / video reklamlar;
Instagram'ın en önemli özelliklerinden biri hikaye (story) kısmıdır. Bu bölümde kullanıcılar kendi arkadaşları ve ya takip ettiği favorisi olan kişilerin anlık attığı ve kaldırılmadığı sürece 24 saat süren paylaşımları bulunmaktadır. Reklamlarınızın bu bölümde kişileri sıkmayacak şekilde belli aralıklar ile gösterilmektedir.


       Instagram Reklam Planlaması

Instagram reklam planlaması yaparken yaş, cinsiyet, ilgilendiği sayfalar,gönderiler, lokasyon vb kriterler göz önünde bulundurulur. Kişileri sıkmadan kısa tanıtımla kitlelere gösterilmeyi hedefler. Bu hedeflemeleri doğru bir şekilde yapmak size gerçekten kaliteli geri dönüşler almak için büyük bir önem taşır. Analizlerin doğru yapılması sonucunda harcamalarınızın diğer reklam alanlarından oldukça az olacaktır ve de Instagram sayfasınızda maximum artış olarak size geri dönecektir .Improver Digital olarak profesyonel ve ödüllü kadromuz ile bu işlemleri titizlikle uyguluyoruz.


         Tanıtıcı Görsel Reklamları

Markanızı görsel ile tanıtma imkanı sunan bu reklam modeli kullanıcıların ana sayfalarında çıkar. Bu reklam çalışmalarına mesaj gönderme, arama veya web siteye yönlendirme butonu eklenebilir.


            Video Reklamları

Görsel çalışması yerine markanızın videosunu da reklam olarak yayınlayabilmeniz mümkün. Tıpkı görsel reklamlarında olduğu gibi video reklam çalışmasında da buton özelliği bulunmaktadır.


          Çoklu Görsel Reklamları

Instagram güncellemeleri ile gelen çoklu görsel özelliği reklam çalışmalarında da kullanılabilir. Markanız için çok sayıda görseli kullanıcılara sunabilir, buton ile yönlendirme yapabilirsiniz.


       Uygulama İndirme Reklamları

Instagram reklamları içinde yer alan app indirme reklamları mobil uygulamalar için çokça tercih edilmektedir. Hedef kitleyi direkt olarak uygulama indirmeye yönlendirmektedir.


           Story Reklamları

Hikaye reklamları olarak da bilinen story reklamları Instagram’ın en yeni reklam modelidir. Instagram’ın hikayeler kısmında markanızın tanıtıcı reklamını “sponsorlu olarak” yayınlayabilirsiniz.